رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان: تفاوت قیمت با کشورهای همسایه با اهمیت ترین دلیل قاچاق شیرخشک است

به گزارش فست فود باز، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: تفاوت قیمت شیر خشک در ایران با کشورهای همسایه یکی از با اهمیت ترین دلیلهای قاچاق شیر خشک در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، حبیب غزنوی در نشستی با عنوان اتاق شیشه ای که با حضور خبرنگاران و مطالبه گران زاهدان برگزار گردید، بیان کرد: سیستم سلامت در سالیان گذشته تمام توان خودرا در امتداد رفع چالش ها و سپس ارتقای امکانات، تجهیزات و زیرساخت ها به کار بسته است.
وی افزود: خوشبختانه در ۲ سال قبل و در خیلی از بخش ها توانسته ایم خدمات سلامت را توسعه دهیم که با اهمیت ترین گواه آن خریداری پنج هزار و ۸۶۰ میلیاردریال تجهیزات پزشکی برای بیمارستان های تحت پوشش هست که می توان گفت خریداری این رقم تجهیزات در طول۲ سال در دانشگاه بی سابقه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلان اینکه سیستان بلوچستان بالاترین میزان تصادفات در سطح کشور را دارد، اظهار داشت: سهم بسیار زیادی از این حوادث ترافیکی در رابطه با قاچاق شهروندان خارجی است که هزینه های قابل توجهی را به سیستم سلامت تحمیل می کند.
وی درباب خدمات تخصصی و فوق تخصصی در سراوان، افزود: در بیمارستان های رازی و ایرانمهر سراوان، با افزایش تعداد متخصصان رشته های مختلف، شاهد کاهش اعزام های درمانی هستیم.
غزنوی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان بیشترین میزان موالید را در سطح کشور دارد اظهار داشت: کوچک ترین مشکلی در توزیع شیر خشک در سطح کشور، یک بحران بزرگ در سیستان و بلوچستان به سبب این حجم از موالید به وجود می آورد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با اعلان اینکه مراجعه شهروندان خارجی فاقد هویت به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت درمان، هزینه های بسیار هنگفتی را به این دانشگاه وارد کرده است، اظهار داشت: در پنج سال قبل ۹۵۲ میلیاردریال جهت انجام جراحی و درمان شهروندان خارجی صرف شده است.
محمد کاظم مؤمنی اظهار داشت: در سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم، اگر از طرف مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی تخلفی صورت گیرد به هیچ وجه کوتاه نمی آییم و طبق قانون نسبت به اعمال قانون آن اقدام می نماییم.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیشتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان های سیستان و بلوچستان به انجام می رسد، روزی صدها بیمار بدحال در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان پذیرش می شوند که ۹۹ درصد از آنان درمان می شوند.
بسیج رسانه وظیفه تربیت خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارد
رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی امر بسیار مهم و لازم است که از رسالت های مهم بسیج رسانه است.
پوریا یاسینی افزود: رسانه باید بلندگوی مردم باشد از زبان آنان از مسؤولان و مدیران مطالبه گری داشته باشد.
وی بیان کرد: این مطالبه گری از مسؤولان می تواند تأثیرات بسیار مثبت و خوبی را از خود در سطح جامعه بر جای گذارد.
رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از اهداف بسیج رسانه تقویت و گسترش جبهه رسانه در جنگ نرم است.

About Author