وزیر بهداشت در شلمچه: پیشرفت ۸۰درصدی بیمارستان قلب خرمشهر

به گزارش فست فود باز، وزیر بهداشت اظهار داشت: همه مراکز درمانی، اتاق عمل ها، کلینیک ها و اورژانس ها باید در روزهای نوروز آماده خدمت باشند و در حوادث احتمالی حضور داشته باشند.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز شنبه ضمن بازدید از یادمان شهدای شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی وظایف مهمی دارند که همواره باید به آنها عمل کنند و وقتی که مردم در تعطیلات هستند، وزارت بهداشت و بیمارستان ها باید به این وظایف عمل کنند برای همین است که بخشنامه ای را به همه رؤسای محترم دانشگاه ها ارسال و تاکید کردیم که هیچ بیمارستانی نباید در روزهای نوروز تعطیل شود. خدماتی که عرضه می دهیم، یک خدمات انتخابی است و در کنار آن خدمات اورژانسی به بیماران عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عرضه خدمات اورژانسی در تعطیلات نوروز الزامی است، اظهار داشت: همه مراکز درمانی، اتاق عمل ها، کلینیک ها و اورژانس ها باید در این ایام آماده خدمت باشند و در حوادث احتمالی حضور داشته باشند.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به این که اورژانس های ما هم با تمام پرسنل خود در نوروز پای کار هستند، اضافه کرد: آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس ها و پرسنل فوریت ها در جاده ها و مناطق مختلف در روزهای مورد اشاره آماده خدمات رسانی خواهند بود.
عین اللهی خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی با عنایت به حضور مردم در اقامتگاه ها، هتل ها و رستوران ها در روزهای نوروز تشدید خواهد شد و با نظارت بیشتر در این خصوص عمل خواهیم کرد تا سلامت مردم تأمین و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
وی بیان نمود: از بالگردها در مناطق صعب العبور استفاده می نماییم ولی نیاز است که این خدمات بیشتر شوند و تفاهمی با سردار رادان در این خصوص داشتیم تا از بالگردهای نیروی انتظامی هم استفاده نماییم.
وزیر بهداشت، یکی از موفق ترین برنامه های فرهنگی پس از انقلاب را سفرهای راهیان نور عنوان نمود و اظهار داشت: به این دلیل که این برنامه تنوع خیلی خوبی دارد و مردم ما از نزدیک با رشادت ها و شهامت های شهدا و جانبازان آشنا می شوند و تاثیر عمیقی بر آنها خواهد گذاشت.
وی اضافه کرد: خیلی از دانشجویان و دانش آموزان که توفیق حضور در دفاع مقدس را نداشتند با دیدن این اماکن آماده می شوند که از نظام خود دفاع کنند. معاونت فرهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی هم دانشجویان زیادی را راهی این سفرها کرده اند و نزدیک به ۱۰ هزار دانشجوی این حوزه ها در مناطق جنگی حضور پیدا کردند.
وی با تکیه بر این که استان خوزستان را ویژه می دانیم، اظهار داشت: رئیس جمهور هشت بار به این استان سفر کرده است، خود من هم چهارمین بار است که در خوزستان حاضر می شوم. این استان با محرومیت هایی مواجه می باشد که یک بخش آن در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس و بخش دیگری از آن هم در ارتباط با آب و هوا و پراکندگی خوزستان است، به همین خاطر آنرا با اولویت خاصی در نظر داریم.
عین اللهی تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی بسیار خوبی را در استان خوزستان داریم که دانشگاه نوپا علوم پزشکی آبادان یکی از آنها است و یکی از بهترین بیمارستان های منطقه به کمک بنیاد مستضعفان در آبادان افتتاح شده است.
وی با بیان این خبر که بیمارستان قلب خرمشهر هم ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: کار این بیمارستان درحال اتمام است و امروز هم تاکید کردیم که فعالیت هایش سریع تر صورت گیرد.
وزیر بهداشت افزود: در اهواز با عنایت به جمعیت بالایی که این شهر دارد بیمارستان گلستان آن در طرح گسترش قرار گرفت، کلنگ زنی آن انجام شد و قرارگاه خاتم در مدت کوتاه ۱۰ درصد کار را پیش برده و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای طرح گسترش بیمارستان گلستان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در کوت عبدالله اهواز طرح گسترش اورژانس اجرایی شد، ضمن این که زیباترین بیمارستان کشور به اسم «یازهرا» به صورت ۵ ضلعی در دزفول ساخته و در هفته دولت افتتاح می گردد.
وزیر بهداشت اظهار داشت: دستگاههای پیشرفته ای در بیمارستان های آبادان، اهواز و دزفول بخصوص در درمان بیماران سرطانی آماده خدمت شدند.

About Author